Как да организираме домашните задължения, така че да отредим важни задачи за всички в семейството?
Какво е отношението на децата ви към училищните навици и рутина?
Как се отнасят към другите хора – съученици, учители, възрастни и деца?
Социалните умения, които придобиваме с годините са част от ежедневието и живота ни! Но що се отнася до децата и тяхното възприемане на заобикалящия ни свят и начините, по които общуват с околните – всичко това е различно!
Попитахме децата как общуват вкъщи, в супермаркета и в училище. Кое е редно и кое не е – как и на кого помагаме? Как се отнасяме към недоброжелатели? А отговорите бяха великолепни, по детски чисти и със силно изразено чувство на справедливост.
Накрая се получиха чудесни постери, в които успяха да изразят по групи гледните си точки. А по време на процеса се откроиха интересни междуличностни отношения – някои деца се “боричкаха” за лидерското място, други предпочитаха да останат в зоната си на комфорт и да правят това, което им се казва, а трети “воюваха” за свободата, сами да изберат начина, по който да представят идеите си на белия лист.
Но всичко това беше едно прекрасно изживяване, чрез което децата натрупаха социален опит в приятелска среда, разисквайки реални ситуации от живота им.
Най-добрият учител за децата е личният пример, който те виждат от родителите си – в тези моменти съветите са празни думи лишени от смисъл, а делата са всичко. Затова е важно да бъдем отговорни членове на общество, да се отнасяме с уважение към околните, защото винаги едни детски очи дебнат отнякъде!
Когато разисквате подобни теми с децата си, поставете ги в реална ситуация, задавайте напътстващи въпроси и изисквайте обосновани отговори! След това дайте възможност детето да изрази идеите си чрез ръцете си – така нар. hands on activity.
P.S Целият проект беше в специално отредени за това часове – отново всичко и само на английски! Грешките на децата не са поправени умишлено.
Предизвикайте децата и ще видите колко забележителни са те!